Paletizované zboží

Paletové regály

Regálový systém pro uskladnění zboží na paletách se skládá ze základních nosných prvků a širokého příslušenství, které regál přizpůsobí Vašim požadavkům.
Vývoj a výroba probíhá podle evropských norem EN 15512:2020 a národních souvisejících předpisů.

Konstrukce je velmi variabilní, aby mohl být rychle přestavěn při změně skladovaného zboží.

Při správném používání mají paletové regály velmi dlouhou životnost.
Poškození regálu nárazem vozíku velmi snižuje jejich nosnost a je nutné zajistit opravu. Jako prevenci doporučujeme ochrany čelních rámů a jednotlivých stojin.   

Regály umíme přizpůsobit podle druhu ukládaného zboží

Konvenční paletové regály

Jedná se o nejrozšířenější způsob skladování palet. Konvenční paletové regály umožňují vysokou míru variability, rychlou změnu skladovacích úrovní a případné přestěhování regálů na jiné místo.

Konstrukci je možné použít i jako regály policové a pro vícepodlažní policové sklady zejména při skladování těžkého zboží, například spojovacího materiálu.

Délka polí je dána tím, jak těžké a rozměrné zboží se skladuje. Regál je možné přizpůsobit i pro skladování rolí (například koberce), deskového materiálu aj..

Do těchto regálů se zakládají palety nejčastěji na hloubku 120cm.

 

Vjezdové regály

Vjezdové regály patří do skupiny tzv. "blokového skladování".

Blokové skladování znamená, že regály tvoří blok bez uliček nebo s omezeným počtem uliček (například u mobilních regálů), do kterého se z vnější strany zakládají palety.

Vjezdový regál je určen pro uskladnění velkého množství palet jedné šarže nebo ho lze použít pro uskladnění určité dávky palet, například v prostoru expedice.

Blok regálu může být jednostranný, oboustranný nebo i průjezdný

Palety ukládané do vjezdového regálu musí být dostatečně kvalitní a nosné. EUR palety se zakládají na hloubku 80cm, tzn. rozměr 120cm je napříč.

Mobilní regály

Mobilní regály také patří do skupiny tzv. "blokového skladování".

Vysoká kapacita je dosažená tím, že se redukuje počet uliček, které se vytváří mezi regály podle potřeby tak, že se přesunou po kolenicích na podvozku. Obrovskou výhodou mobilních regálů je, že vyplňují prostor haly v nejvyšší možné míře a přitom umožňují přístup ke každé paletě

Nevýhodou je pomalý pohyb podvozků, přibl. 4m/min., což limituje průtok palet blokem regálů.

Mobilní regály se nejčastěji používají v nízkoobrátkových skladech a výrobních firmách. Typickým příkladem jsou zpracovatelé masa.

Spádové regály

Spádové regály

Spádové regály také patří do skupiny tzv. "blokového skladování".

Spádové regály se používají hlavně v provozech, kde je vyžadován systém FIFO (First In First Out) a vysoká hustota skladování. Gravitační síla posouvá palety po vlečkových tratích.

Spádové regály je možné využít i jako tzv. "push back" regál. Princip spočívá v postupném zakládání palet z jedné strany kanálu. Při zakládání se palety postupně zatlačují hlouběji po válečcích, dokud není plný. Jedná se o tzv. LIFO systém (Last In First Out).

Spádové tratě se používají i v expedici skladů, viz. foto.

Radio shuttle

Radioshuttle také patří do skupiny tzv. "blokového skladování".

Princip zakládání je podobný jako u vjezdových regálů. Palety se zakládají napříč, tj. u EUR palety je rozměr 120cm napříč skladového kanálu. Rozdíl je v tom, že není potřeba (a ani možné) zajíždět s vysokozdvižným vozíkem do skladového kanálu. Tam paletu zaveze radioshuttle na základě příkazu, který mu dá obsluha vysokozdvižného vozíku.

Radioshuttle má oproti spádovým a vjezdovým regálům své výhody a nevýhody, které rádi objasníme, pokud o tomto způsobu zakládání uvažujete.

Průtok palet blokem je možné zvolit buď LIFO nebo FIFO a toto je možné měnit, pokud se s tím předem počítá.


Regálové sestavy